Retur

Maxmart oferă clienților săi serviciul de returnare al produselor conform politicii interne și legislației în vigoare.

Exercitarea dreptului de restituire:

Conform prevederilor art. 19 din Legea R.M. nr. 105-XV  din  13.03.2003 privind protecţia consumatorilor, consumatorul este în drept să ceară vînzătorului, în termen de 14 zile, înlocuirea unui produs nealimentar de calitate corespunzătoare cu un produs similar celui procurat dacă acest produs nu-i convine ca formă, gabarite, model, mărime, culoare sau dacă nu-l poate utiliza conform destinaţiei din alte cauze. Dacă produsul necesar pentru înlocuire lipseşte, consumatorul are dreptul să rezilieze contractul, iar vânzătorul este obligat să-i restituie contravaloarea produsului. Cererea consumatorului de a i se înlocui produsul sau de a i se restitui contravaloarea lui urmează să fie executată dacă produsul nu este utilizat, nu şi-a pierdut calităţile de consum şi dacă există probe că a fost cumpărat de la vânzătorul respectiv.

Consumatorul va trebui să suporte costul aferent returnării produselor în caz de restituire. Costurile suplimentare reprezintă orice costuri (transport, livrare, diminuare a valorii produselor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii calităților și funcționării produselor, taxe poștale sau de orice altă natură) care urmează a fi suportate de consumator cu ocazia exercitării dreptului de restituire. 

Rambursarea sumelor se face în cel mai scurt timp de la transmiterea intenției cumpărătorului de renunțare și recepționarea fizică a produselor în punctul de lucru dar nu mai tarziu de 14 zile calendaristice, fără alte cheltuieli suplimentare (de ex., comisioane) în afara  cheltuielilor directe de returnare a produselor care se vor scădea din prețul plătit (costurile aferente serviciului de curierat nu sunt returnabile).

Returnarea sumelor se face prin urmatoarele metode:

  • În numerar, pentru sumele plătite în numerar;
  • Prin virament bancar, pentru plățile efectuate prin bancă, inclusiv cele achitate prin card bancar (în cazul solicitării returului la o dată ulterioară vînzării);
  • Prin transmiterea către bancă a solicitării de anulare/refacere a tranzacției, în cazul în care plata s-a efectuat cu card bancar (în cazul în care produsele se returnează în aceeași zi în care s-a efectuat plata sau în toate cazurile în care produsele au fost achiziționate cu plata în rate - cu card de credit). 

Pot fi returnate produse care:

  • nu depășesc termenul de 14 zile de la data primirii;
  • corespund specificațiilor tehnice menționate în comandă;
  • nu au fost distinct personalizate la cererea consumatorului;
  • nu prezintă urme de lovire sau deteriorare;
  • nu prezintă urme vizibile de uzură;
  • produsele sunt obligatoriu returnate în ambalajul original (ambalajul în care au fost achiziționate), cu toate accesoriile și etichetele integrale (fară urme de utilizare, deteriorare, lovire);
  • se returnează în unitatea de ambalare (pachet, cutie, sac, etc);
  • sunt însoțite de accesoriile aparținând produsului.
  • produsele returnate sunt în stoc și din același lot. 
  • produsele se returnează în ambalajul original, însoțite de factură fiscală și/sau bonul fiscal de achiziție, precum și documentația aferentă  (fișe tehnice, manuale de utilizare, documentație tehnică, certificate de garanție și/sau conformitate).
  • examinarea reclamaţiei se efectuează la prezentarea bonului de casă sau a unui alt document care confirmă faptul cumpărării produsului sau prestării serviciului.

Nerespectarea condițiilor de mai sus, precum și punerea produsului, prin orice mijloc, într-o stare necorespunzătoare repunerii în vânzare, duce la refuzul returului.

Lista produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar:

  • Articole de bijuterie (articole din metale preţioase, cu pietre scumpe, din metale preţioase şi montate cu pietre semipreţioase şi sintetice, pietre preţioase şlefuite)
  • Confecţii şi articole din tricot (articole de lenjerie de corp, lenjerie de pat, articole de ciorăpărie).
  • Articole de igienă individuală (periuţe de dinţi, piepteni, agrafe, bigudiuri, pensete, aparate de ras manuale sau electrice şi alte articole destinate îngrijirii corpului).
  • Articole de parfumerie şi cosmetică.
  • Mărfuri textile (ţesături din bumbac şi tip bumbac, in şi tip in, lînă şi tip lînă, mătase şi tip mătase, panglici, bandă de bordură etc.)
  • Cabluri (conducte electrice, cabluri, şnururi)
  • Materiale de construcţie şi de finisare, alte mărfuri comercializate la metraj (linoleum, peliculă, mochetă etc.)
  • Produse chimice de uz casnic, pesticide şi preparate agrochimice.
  • Autoturisme şi articole moto-velo, remorci şi agregate, mijloace mobile pentru mica mecanizare a lucrărilor agricole, nave pentru plimbări şi alte mijloace de transport naval de menire social.
  • Mărfuri tehnice complexe de uz casnic pentru care sînt stabilite termene de garanţie (aparate electrocasnice, aparate radioelectronice, aparate de calcul şi multiplicare, articole foto-chino, aparate de telefon (fixe şi mobile) şi de faximil, instrumente muzicale electrice, echipamente şi utilaje ce funcţionează cu gaze şi dispozitivele acestora).
  • Jucării.”

Modalități de retur produs

  • Prin curier;
  • Se aduce produsul personal la oficiul central ai companiei.

Pentru a returna produsul cumpărătorul este obligat să completeze formularul care este indicat pe website-ul MAXMART sau care o sa-i fie oferit in oficiul de către consultant vânzări. Daca returul este efectuat de catre curier, formularul va fi emis de către curier.

Formular returnarea produsului.

Pentru mai multe detalii puteți accesa linkul dat:

Hotărârea Republicii Moldova nr. 187 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 105-XV din 13 martie 2003 privind protecţia consumatorilor.

Autoritatea abilitată cu funcţii de protecţie a consumatorilor în Republica Moldova:

Adresa: mun. Chişinău, str. Vasile Alecsandri, 78
Tel: (022) 74-14-64
E-mail: consumator[at]apc.gov.md
Site: www.consumator.gov.md

Cu drag, Echipa MAXMART